Friday 23 December 2016

ČUDO HIRURGIJE: Zašili mu ruku u stomak da bi mu spasli život


Genijalni hirurzi su spasili ruku Brazilcu od amputacije, stavljajući je u “džep” unutar njegovog stomaka.
Doktori su odlučili da “sahrane” ruku Karlosa Mariotija unutar njegovog abdomena i prekriju je zaštitnim slojem kože, nakon što je doživeo stravičnu nesreću na radnom mestu, kada je pokidana sva koža sa njegove desne ruke.
Marioti (42), koji živi u Orleansu u južnom Brazilu, moraće da drži ruku šest nedelja u svom stomaku.

Doktor Boris Brando, koji je operisao Karlosa, kaže da je bila veoma delikatna i operacija i povreda.
– Pacijent je preživeo povredu koja mu je ostavila vrlo malo kože na ruci, otkrivajući mu kosti i tetive. Jedino sa rukom u stomaku, neće doći do infekcije i odbacivanja tetiva i tkiva – kaže doktor Brando.
Karlos kaže da je veoma srećan što mu je spašena ruka, ali da je osećaj neverovatno čudan.

– Kad su mi doktori rekli da mogu da izgubim ruku bio sam veoma tužan i zabrinut. Međutim, posle operacije, kad sam se probudio, rekli su mi da mi je ruka u stomaku. Bio sam zaprepašćen, ali to me je spasilo. Moram veoma nežno i polako da pomeram ruku, kako bih sprečio grčenje mišića i kočenje – priča Marioti.

Karlos radi u fabrici koja proizvodi plastične zavojnice i do povrede je došlo nakon što mu je mašina „usisala“ ruku.

– Izgubio sam dva prsta, ali sam zahvalan što nije cela ruka u pitanju. Barem ću i dalje moći da držim viljušku i oblačim se bez ičije pomoći – rekao je Marioti.

Doktor Brando kaže da uvek rade sve što je u njihovoj moći da spasu ruku, ukoliko je to moguće.

– Odmah smo reagovali i odlučili se za ovaj postupak. Ruku smo smestili u njegov stomak i za 42 dana trebalo bi da se razvije novo tkivo. Pacijent neće u potpunosti da povrati funkciju pokreta kao pre povrede, ali barem smo spasili ruku i imaće bolji kvalitet života, nego da je urađena amputacija – ističe lekar.

Izvor: blic.rs

No comments:

Post a Comment